Preview Mode Links will not work in preview mode

Stresskolan

May 28, 2018

Då var det dags för sista avsnittet innan Stresskolan tar sommaruppehåll. Depression och ångest är starkt knutna till stress. I dagens avsnitt berättar Mats Hallgren om hur fysisk aktivitet påverkar depression och ångest. Glad sommar på er!

May 21, 2018

I dagens avsnitt bjuder forskaren Mats Hallgren på hans bästa träningstips. Exempel är att träna på rätt intensitet, ha struktur och knyta dina mål till saker som är viktiga för dig.

May 14, 2018

I dagens avsnitt så bjuder läkaren Nils Joneborg på en guidad meditation. Om det är så att du skulle vilja börja meditera så kan jag tipsa om två appar; Headspace och Insight Timer. Headspace har 10 gratissessioner som är väldigt pedagogiska och bra, sedan börjar dock appen att kosta pengar. Insight Timer är...

May 8, 2018

Kortversion. I dagens avsnitt pratar jag och Nils Joneborg om meditation. Vad är mediation? Är det bra för stress och hur gör man rent praktiskt? Allt detta i dagens avsnitt.

May 8, 2018